Centrala Trafikskolan startades 1982.

Vi erbjuder körkortsutbildning för behörigheterna AM, A, B, BE, B96 samt C1 i form av intensivutbildning, snabbt och behändigt. Teorikursen för B-körkort innehåller sju lektionstillfällen, ca 60 minuter vardera under de 2 veckor ni är på skolan.
Våra kurser startar jämna veckor.

Ni kan läsa mer om respektive utbildning under fliken utbildningar.

Utbildningen är individuellt anpassad och det kan innebära att kursen kan bli längre än de 10 dagar som är normalt.

Efter dessa 10 dagar åker man tillbaka hem för att göra sitt teoriprov på sin hemort. Därefter kommer eleven upp igen till oss igen för att göra uppkörningen i Säffle.
Undervisningsplan för AM, A, B, BE och C1-behörighet finns på trafikskolan.

Vi har ljusa och rymliga lokaler, väl lämpade för undervisning samt självstudier.

Bilparken utgörs utav 5 st Volvo V 60 CC 2018 års modell, tåliga, smidiga, lättkörda och lättväxlade bilar med bra sikt. Vi har även 4 st Volvo V60 och 1 st Volvo XC60 automatväxlade bilar.

Obligatoriskt Alkotest för samtliga elever varje dag.

Centrala Trafikskolan är medlem i STR, Sveriges Trafikskolor Riksförbund.
Vid eventuell avbokning av intensivkursen senare än 30 dagar innan kursstart förfaller anmälningsavgiften. Om ni avbokar er tidigare än 30 dagar innan kursstart återbetalas en del av anmälningsavgiften, avdrag görs för teorimaterial och administration.