Intensivutbildning Lastbil C1

Kostnad för utbildning på C1-Körkort hittar ni under fliken priser.

INTENSIVUTBILDNING LASTBIL C1

Nu kan du boka din intensivutbildning!

Vår körkortsutbildning för C1-behörighet pågår vanligtvis under 5 timmar, 2 dagar kör man två timmar per dag och den sista timmen sparar vi till uppkörningsdagen. Teorin läser du in via material och datatester som du får från oss, detta ingår i din anmälningsavgift.

För att kunna ta ett C1 körkort så krävs det att:

• Du har ett svenskt körkort med B-behörighet.
  • Du har ett körkortstillstånd minst Grupp 2.
  • Du är permanent bosatt i Sverige eller sedan minst sex månader studerar här.
  • Du har fyllt 18 år.
  • Du har inget körkort från något annat EES-land. Om du har ett sådant körkort går det att byta ut mot ett svenskt.

Trafikskolan sköter all bokning av teori- och körprov på Trafikverket.

Fordonet som används är en Fiat Bürstner automat. I utbildningen ingår:

• Teoripaket innehållandes bokpaket samt datatester
  • Körlektioner samt genomgång av säkerhetskontroll
  • Lån av fordon vid uppkörning.

Utbildningen är individuellt anpassad och skulle det behövas fler lektioner så går det att köpa till:

• Körlektion 2000kr (60 minuter)
  • Teoripaket inkl böcker och datatester 2000 kr
  • Lån av fordon till uppkörning 2500 kr

PAKETPRIS

• Bokpaket inklusive dataprov
  • 5 timmar körning inkl säkerhetskontroll och funktionsbeskrivning
  • Lån av fordon vid uppkörning inkl. uppvärmning 30 min

ALLT DETTA FÖR 13 500 KR, ORDINARIE PRIS 15 500 KR

Har du tagit B-körkort före den 1 juli 1996 får du köra personbil klass II med en totalvikt över 3,5 ton, om behörigheten inte har varit återkallad efter detta datum.

Välj med eller utan färdskrivare

Villkor 97 innebär att det finns en begränsning att endast köra fordon som ej kräver färdskrivare. Hos oss väljer du själv om du vill ta ett körkort med eller utan villkor 97.

Bokning av intensivkurs för C1-behörighet sker via telefon 0533-10731. Skulle ni inte få tag på oss så går det bra att kontakta oss via mejl: centralatrafikskolan@hotmail.com

Har ni frågor eller funderingar så är ni varmt välkomna att ringa eller mejla oss, våra kontaktuppgifter hittar ni under fliken kontakt.

ATT TÄNKA PÅ

• Du måste ha ett giltigt körkortstillstånd Grupp 2 eller högre när du bokar din intensivkurs. (www.transportstyrelsen.se)
  • Du måste ha en giltig legitimation när du kommer till oss.
  • Du måste ha ett svenskt körkort med B-behörighet.
  • Glöm inte att betala in din anmälningsavgift till trafikskolan i tid.
  • Meddela oss om du har eget boende under utbildningen.