Intensivutbildning MC

Kostnad för utbildning på A-Körkort hittar ni under fliken priser.

INTENSIVUTBILDNING MC

Nu kan du boka din mc utbildning för 2024!

Vi erbjuder enbart utbildning för tung mc.

Vid frågor om priser och information om utbildningen kontakta Olle Ahlberg på telefon 0706-298274 eller ring till vårt kontor på telefon 0533-10731.

Innan ni bokar er för en utbildning på MC ska ni ha ert körkortstillstånd beviljat.

Intensivkursen pågår normalt i 1 vecka plus riskutbildningarna. Utbildningen är individuellt anpassad vilket innebär att det kan krävas både färre och fler utbildningsdagar.

Vi börjar med att köra manöverbanan på gamla flygfältet i Karlstad tills den sitter, sedan går vi vidare och kör stadstrafik samt landsväg. Utbildningen är individuellt anpassad vilket innebär att kursen tar olika lång tid beroende på hur mycket körning varje elev behöver. Du behöver vara ledig från eventuellt arbete då utbildningen sker på dagtid, även kvällar och helger kan förekomma.

Ex. Du kör måndag till fredag första vecka, i början av vecka 2 gör du dina riskutbildningar,  i slutet av vecka 2 gör du ditt teoriprov. Om det behövs flera mc lektioner så kör vi dessa under vecka 2. Veckan efter ditt godkända teoriprov gör du din uppkörning på mc om det finns tider den veckan på trafikverket, (Vi försöker alltid att boka din uppkörning på mc så snabbt som möjligt efter ditt teoriprov).

Om du inte redan gjort Riskutbildning 1 och 2 så hjälper vi till att boka dessa, vi bokar även in teoriprov samt uppkörning åt er.

Teorin läser ni själva in med hjälp av ett komplett digitalt teorimaterial som ni erhåller vid betalning av anmälningsavgiften.

Kommer ni långväga så erbjuder vi boende på trafikskolan i Säffle för 200 kronor per natt, ni behöver då ha bil så att ni kan ta er in till övningsområdena i Karlstad.

• All MC utbildning bedrivs i Karlstad på gamla flygfältet samt Karlstad med omnejd.
  • Vi kör Honda CB 650, väldigt lättkörda motorcyklar.
  • Vi hyr ut skyddsutrustning, men det är alltid trevligast att ha sitt egna skyddsställ och hjälm.